N2P was founded in 2010 by Marcel van de Hoef. As a former (financial) journalist, he uses his writing, interviewing and research skills and deep understanding of the media to help individuals and their organizations become more effective communicators.

In his freelance communication and copywriting work (English and Dutch), Marcel supports multinationals and innovative start-ups in creating a fruitful dialogue with their key audiences by finding the right words, content and tactics.
 
As a certified trainer, he specializes in interviewing and listening skills - the key ingredients for making business meetings and Q&A type sessions more productive and fun.

Throughout his career Marcel has built specific expertise in the following sectors:

·      finance and investing

·      technology, media and telecommunications

·      renewable energy

·      sustainable mobility

·      healthcare

Marcel van de Hoef werkt sinds midden jaren negentig in de media- en communicatiesector. Hij was onder andere journalist voor de Amerikaanse nieuwsorganisaties AP en Bloomberg en stond als hoofdredacteur aan de wieg van persbureau Novum Nieuws. Sinds 2010 werkt hij als zelfstandig financieel en strategisch communicatieadviseur en copywriter (Amerikaans-Engels en Nederlands). Daarnaast is hij actief als gecertificeerd trainer op het gebied van interview-, luister- en gespreksvaardigheden.

Altijd journalist gebleven

N2P is het communicatiebureau van Marcel van de Hoef. Altijd journalist gebleven. Pas het alleen anders toe. Communicatiewerk.

Gebruik mijn vaardigheden om XXX. Daarvoor gebruik ik uiteraard veel meer dan traditionele interviewtechnieken. Afgelopen jaren ook verdiept in Socratisch gesprek en gespreksstrategie, waardoor een rijke methode is ontstaan. Ik gebruik mijn podcast en blog om met interessante mensen en visie in aanraking te komen, zodat ik me op dit punt altijd blijf ontwikkelen. Via mijn podcast en blog Meeting Strategist blijf ik mij op dit punt altijd ontwikkelen.